Tartalomjegyzék (3. kiadás)

  • SZAKASZOK ÉS LEHETŐSÉGEK.
  • A mai oktatás kihívása.
  • Miért szeretik a gyerekek az iskolát?
  • Tanárként lehetek-e önmagam? Felelős szabadság az osztályteremben.
  • Hatodik osztályú tanárok kísérletei.
  • Egy francia tanár nő a diákokkal.
  • Rendszergazdák mint segítők.
  • A szabadság egyéb tényezõi. A tanár számára.
  • Interperszonális kapcsolat a tanulás megkönnyítésében.
  • Szerepvezetővé válás.
  • A szabadság építésének lehetőségei.
  • Az oktatás politikája.
  • Van fegyelem a személyközpontú osztálytermekben? Melyek a tények?
  • Személyközpontú kérdések kutatása az oktatásban. A filozófiai és értékmeghatározás.
  • Az értékelési folyamat modern megközelítése.
  • Szabadság és elkötelezettség.
  • A cél: a teljes mértékben működő személy. Montorium az iskolában.
  • Az oktatás átalakításának személyközpontú perspektívája. Egy kevésbé utazott út.
  • Néhány gondolat.
  • Függelék.
  • Tárgymutató.